23. april 2024 - Fridag


Jeg havde ingen planlagte vinsmagninger, så jeg besluttede at gå en længere tur op til nogle vinmarker, som tilhører Crivellè & Valls. Turen ville være på ialt 8km frem og tilbage. Der var delvist skyet og der blæste en kølig vind, så det var godt, at jeg havde taget min trøje på. Udsigten langs turen var god og det gik ret meget opad. Han skulle have vinstokke der, som er over 100 år gamle. Nu står alderen ikke på dem, men jeg er ret sikker på, at jeg tog et billede af en. Turen hjem gik ad en anden vej og det gik nedad. 

Jeg gik straks op til cafeteriet for at få middagsmad. Byens beboere kommer her og spiser middagsmad til rimelige penge. Det skulle vise sig, at jeg var ret heldig, da stort set resten af byen var lukket pga. en fridag, hvor ægtemænd forventes at give deres hustru en rose og hustruen giver sin mand en bog. Det skulle regeringen nok få has på, - som de gjorde med St. Bededag. Jeg fik lige en morfar på værelset og ville så op til en nærliggende vineri, som havde åben om formiddagen. Den var så også lukket, da jeg kom derop. Tjah, så var der vel ikke andet for at gå hjem og se fjernsyn og spise nogle rester. Måske trængte jeg også til at slappe af.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

16. april 2024 - Afrejse

Indledning og planlægning

17. april 2024 - Forsinkelse