16. april 2024 - Afrejse

Jeg skal også på vintur i år, men jeg tager på Interrail. Jeg har ikke min MC længere. Jeg var indblandet i et uheld på motorvejen. Vi kørte i en langsom kø og jeg opdagede ikke, at den forankørende stoppe, så jeg stødte ind i ham. Jeg kørte ikke særlig stærkt, men motorcyklen blev totalskadet og fik ingen skade overhovede. Jeg havde faktisk overvejet at skaffe mig af med den i alle tilfælde, for jeg var begyndt at få ondt i ryggen, når jeg kørte langt. Så egentlig var det held i uheld.
Jeg tog fra Aarhus 15:15. I Hamborg skulle jeg med et tog til Basel i en sovevogn. Jeg ved godt, det er lidt luxus, men jeg orker ikke længere at sovemed fem andre i en liggevogn. I toget til Hamborg mødte jeg nogle svenskere og den ene, Martin, skulle også til Barcelone. Han skulle vist træne nogle svenske drenge. Da vi skulle samme sted hen, foreslog han at vi gik ud på en pub og fik lidt at spise. Han kendte stedet. Det hedder Frau Möller. Et noget larmende og reøget sted, men meget hyggelig og en Wienerschnitsel med en tysk øl så til. Det godt nok. Vi fulgtes tilbage, men skiltes på perronen. Han skulle i liggevogn, men jeg regne med at vi mødtes om morgenen i Basel. Sovevognen har kabiner i to etager og kabinerne er meget små, men der er en vask. Toilettet skal man ud på gangen for at finde. Konduktøren kon med en kvart flaske sekt at sove på og jeg bestilte mogenmad og gik til ro.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indledning og planlægning

17. april 2024 - Forsinkelse